Den utøvende produsenten fører tilsyn med en eller flere produsenter i alle aspekter av arbeidet, og noen ganger iverksetter produksjonen. De er vanligvis den ultimate autoriteten til kreative og forretningsmessige aspekter av produksjonen. Hvis tittelen er betegnet riktig, ordner den utøvende produsenten prosjektets økonomiske støtte og opprettholder et godt produksjonsbudsjett. På manusprogrammer får showrunner en produsentkreditt.
Teknisk leder (TL) har det overordnede ansvaret for driften av produksjonen, og sørger for at alt utstyr fungerer riktig. De arbeider også med kvaliteten og innstillingene til alle kameraene i sendingen. TL overvåker også de andre besetningsmedlemmene i crewet, og koordinerer også arbeidet til hele mannskapet og håndterer tekniske problemer før, under og etter utførelsen av sendingen.
Den visuellemikseren, eller teknisk direktør (TD), bytter mellom videokilder. Dette er f.eks. kamerabilder og eventuelle VB (Videbånd, forhåndsinnspilt video). TD opprettholder også farge- og kontrastbalanse mellom kameraene. En visuellmikser (Video Switcher) er, også navnet på utstyret som den visuellemikseren bruker.
Løpere er de yngste medlemmene av et TV-mannskap. De henter og bærer, og gjør de fleste produksjons odde jobber. De støtter alle som trenger hjelp til de lærer nok til å påta seg mer ansvar. I USA kalles denne stillingen en gofer.
Produksjonsassistenten (PA) har en ledende rolle i crewet. De kommuniserer med kringkastingskanalen under en live TV-sending, og teller ned tid til overføring høyt til mannskapet via studiomikrofonen. De teller også gjenværende tid for deler av et program, for eksempel et intervju eller en reklamepause. Før en produksjon forbereder PA og tidssetter manuset, og noterer seg forhåndsinnspilte innlegg, lydeffekter osv. – og tømmer copyright og andre administrative problemer
Grafikk koordinatoren (GC) bestemmer hvilket grafisk innhold som skal vises på luften – for eksempel på en helside (en fullskjermsgrafikk) eller en nedre tredjedel (en søylegrafikk i den nedre tredjedelen av skjermen). GC skal ikke forveksles med Duet-operatøren, som vanligvis driver Duet og er en del av et TV-mannskap, eller en kringkastingsdesigner som fysisk lager grafikken.
En kringkastingsdesigner er en person som er involvert i å lage grafisk design og elektroniske medier innlemmet i TV-produksjoner som brukes av operatører av karaktergenerator (CG). En kringkastingsdesigner kan ha en grad i digitale medier (eller en lignende grad), eller er selvlært i programvaren som trengs for å lage slikt innhold. CG står for datagrafikk, de fleste kringkastingsdesignere studerte enten grafisk design eller visuell kommunikasjon – dette begrepet brukes for de som designer bevegelsesgrafikk også for film, industri, reklame og Internett.
A1 er den primære lydteknikeren som er ansvarlig for teknisk design og drift av tilhørende lydsystemer (f.eks. miksere, mikrofoner, intercom, IFB, RF-utstyr, PA / overvåking, musikk / sfx-avspilling, multispor opptak og mer). Generelt sett fører A1 tilsyn med alle lydbesetningsmedlemmene under bygging, øving og showfaser av enhver produksjon. Til slutt vil A1 ha rutet, spilt inn og blandet alle lydkilder som ble hørt under programsendingen.
Kameraoperatøren bruker kameraet som instruert av regissøren. De sørger for at bildene blir korrekt filmet, og arbeider fokusert og instinktivt under sendingen. Filmfotografen – eller regissøren for fotografering (DP) – regulerer belysning for hver scene, rammer inn bildene, velger linser, bestemmer filmmateriale og prøver å matche prosjektets visuelle utseende til regissørens visjon. Imidlertid beveger DP vanligvis ikke kameraet på settet, da dette vanligvis er den eksklusive rollen som en kameraoperatør.